“Vad hade Jesus gjort?”

Jag växte upp i frikyrkans värld, där det i stunder av tveksamhet var brukligt att fråga sig vad Jesus hade gjort. Inget större fel med det egentligen, världen skulle troligen se bra mycket bättre om alla levde efter det.

När jag senare försökte hitta min egen orientering i livet tog den revolterande devisen “Vad hade Lara Craft gjort?” vid. Säga vad man vill om det, men det är rätt svårt att svinga sig runt i bungyjumprep och krossa elaka bovar med automatgevär. Till klassisk musik.

Nu har jag en mer jordnära och användbar devis. Den ultimata blandningen av Jesus och Lara när jag tänker efter.

“Vad hade Nova gjort?”

Är luggen i vägen tar man fram kökssaxen. Har man kissat i sängen somnar man om på golvet. Älskar man någon så pussar man. (Eller skriver det på lappar). Är man osäker på någon så iakttar (stirrar) man tills man fått klarhet. Tuggar man långsamt njuter man längre, även om alla andra springer vidare. Däremellan nynnar man obekymrat och tar ingenting personligt.

Då, mina vänner, skulle jorden vara ett paradis.

03012014-IMG_9907

3 Comments

Filed under Jag & min familj, Uncategorized

3 responses to ““Vad hade Jesus gjort?”

  1. Ha ha. Det tog ett tag innan jag fattade! Snart på en T-shirt i Lassbyn. 🙂

  2. Pingback: Alla hjärtans jävla dag | Lassbyns Allehanda

Leave a comment